dagar som går .

 

igår var jag hos frisören & blev sommarfin! :-)

mosen har blivit kastrerad- skönt och få det gjort innan löpningen startar för det är ingen kul historia. haha.
att hålla en löpande katt inomhus är både plågsamt för katten, för ägaren och grannar :)

plutt har fixat till ett snyggt balkonggolv som vi inhandlade i måndags då vi spenderade en hel dag på cyklarna!

han fick lite hjälp ...

vi har köpt ny grill & ett överdrag till :)

min älskade stumpa har fått lämna oss för lugn och ro i himlen <3



vi hade en hemveterinär här hemma- lisa fick somna in med huvudet i min hand, spinnandes, och på sin favoritfilt. avlivningen tog ca 3 sekunder & jag är så oerhött tacksam att jag valde att göra det på detta sättet. lisa behövde inte åka in till en veterinär, känna nya dofter och känna rädsla. hon fick det mest tänkbara bästa avslutet på ett 16:årigt långt liv. Lisa har varit oerhört speciell för mig då det var bara hon & jag i flera år i min första egna lägenhet i stora malmö. jag kände mig aldrig ensam och hur konstigt det än låter för de som inte förstår vad djur kan göra med en människa, så utgjorde Lisa min totala trygghet och var mitt sällskap. det kändes som vi 2 hade ett speciellt band & hon har varit den perfekta katten <3

 

lisa fick inte dö på grund av sjukdom, utan på grund av en demens som fick henne så orolig att hon inte fick sova som hon skulle, utan enbart gå runt i lägenheten och skrika ängsligt högt. vi har valt att avvakta så länge jag haft skolan samt med en önskan att diverse hjälpmedel (lugnande anitmedicinska) skulle hjälpa. tyvärr hjälpte inget och vi tog därför hem en veterinär som gav oss sitt ord och bekräftade vad vi trodde- att lisa har det bättre någon annanstans. en tung dag, givetvis, men som börjar bli bättre. efter att ha mist x antal katter i mitt liv, vet jag den vad den bästa medicinen för kattsorg är, i detta fallet är det vår Moa.

 

R.I.P älskade Lisa
6/1 1998 (född -97) -- 18/6 2013

 

världens gosigaste mage som jag somnat vid många ggr;

 
lilla lisa myser (utan koppel) på bakgråden i min förra lägenhet;
det var en underbar tid. hon och jag hade våra rutiner och jag hade så stort sällskap av henne !
 
 
 

 


2013-06-20 @ 10:55:00 Länk ett liv var det ja Kommentarer (3) T ()



Kommentarer

Postat av: Mia

❤❤❤❤ verkligen ett tufft beslut vännen, men hon har haft 16 underbara, fina år. Lisa är och kommer alltid att förbli en helt fantastisk katt!


2013-06-20 @ 22:47:36

Postat av: Lina till Mia..

Tack för de fina orden vännen! Kram! <3


2013-06-21 @ 10:14:42

Postat av: Gollan

Kramar i massor <3


2013-06-22 @ 16:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen