NYC del 6 .

 
och så var de dem sista bilderna från NYC .
 
vi var på bio i några timmar och blev dyngsura under tiden vi gick hem;
vi hade en shoppingfri dag och bestämde oss för att gå runt hela Central Park (stor park!);
dagen till ära så hade kommunen stängt av en bra bit av en fin gata som heter Park avenue (kändis och lyx-gata eller avenue som det heter). Sooooom new york-borna njöt av att fritt kunna cykla, jogga och gå var som helst på den annars så trafikerade gatan .



framme i central park;
en stor damm finns i mitten av parken;
det är ett oerhört lugnt i parken och man hör inte "kaoset" som försigår runt omkring om gatorna;
det är väldigt vanligt att barn säljer "Lemonade" (USAs typ enda saft; citron-saft) lite varstans (jag gjorde det med Kalle och Annica när de var små för de tyckte det var så roligt. Jag hade som 19 åring inte lika skoj :) ) & det är perfekt att fylla på vätskebalansen för bara några kronor; Här säljer flickan Pink Lemonade.
American Museum of National History ligger på 79e gatan;
Beckham finns utplacerad lite överallt för en underklädes-kampanj för H&M . Här står han utanför Apples stora butik på 59e gatan;
 
dagen fortsatte med att vi hittade en festival (precis som malmöfestivalen!) som var lååång längs 6e avenyn ;
 
på kvällen blev det Hard Rock Café och detta var även vår sista kväll i fina underbara och perfekta NYC;
på flygplatsen Newark i New Jersey;
 
UNDERBAR RESA SOM STANNAR I MITT HJÄRTA FÖR EVIGT!
Det finns ingen stad som får mig att känna den värmen, glädjen och inspirationen som New York får mig att känna ! Staden har ett speciellt fack i mitt hjärta och jag försvarar den som den vore mitt barn. Staden är speciell på många sätt men framför allt så har den gett mig många minnen utspritt över både Brooklyn och Manhattan som bidragit till lycka, sorg, nya vänner och personlig utveckling. Jag hoppas att jag alltid kommer ha möjlighet och turen att kunna hälsa på min familj och New York regelbundet .


2012-09-18 @ 10:12:00 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Älskar alla bilder från New York!! :D

Ja vi hade en härlig helg. Jooo han hade det riktigt jobbigt att hålla koll på och samla ihop släkten hela tiden hehe.

PUSS


2012-09-18 @ 15:29:06
URL: http://sandypaprika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen