2 bönner i stan .


för exakt en vecka sedan låg jag hemma och grät . grät för att jag haft en snickare med tummen mitt i handen hemma hos mig . han skulle hjälpa mig att hänga upp min tv på väggen eftersom varken jag eller A äger en borr och jag ville inte belasta min pappa med det då pappa bor långt ifrån mig .

1h stod snickaren här och stank rök- knackade på väggen i 1h (!!) i hopp om att hitta reglar men hittade inte en enda regel . han snackade om att bryta upp mina lister och leta efter reglar . efter 3 spik i väggen och 1h och 30 minuters knackande på väggen kände jag att här var ngt som inte stämde så ut åkte han och jag bröt ihop . beklagade mig på facebook där man alltid får stöd ;-) ett extra stöd som betydde mycket den kvällen var från den nu nygifta mannen jeppson som erbjöd sig komma och hjälpa . kvällen var räddad och idag kom han och hans vackra fru hem till mig och gjorde livet lätt och som en dans på rosor .

20 minuter, 20 MINUTER!!!!!! tog det för jeppson att enkelt, tyst och smidigt fixa upp tv:n på väggen . herregud vlket proffs . han tyckte det var ingenting men jag blev överlycklig . jag erbjöd min tjänster (skrapa tandsten) men det ville han inte ha så lite maud och kaffe fick jag bjudit på . nu är jag i full gång med att fylla tv bänken med dvd-filmer och diverse ! wiiiiiiiiie !

tack finaste mannen och frugan i hela furulund...ok då....heeeela världen :)
så mysigt att få ha er nära mitt i veckan !

dremteam:

snickarlådan med diverse :

nah så ensam & vilsen i stoooora malmö:

skratt & mys en hel kväll med fina dej:

resultatet- rak så in i och malin piffade genast till det hela med en ljustake:

2 "snickare" och true lööööve:


jahapp vad har jag då lärt mig på denna resa ? kanske att det finns snickare och så finns det snickare .
tuuusen tack för all hjälp ikväll Jeppe o Malin !









ps, en annan rolig sak, titta vad jag provkört idag :

den som lever får se vad det blir för en bil för mrs paulsson.


2011-06-22 @ 20:57:16 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Lina B

WIIIIHOOO köp den!!! Super snygg ju, sen tar du med den till Ronneby så jag får provköra ;)


2011-06-23 @ 08:36:11

Postat av: Malin

<3


2011-06-26 @ 00:05:42
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen