orkar jag bli mer trött !?



varit hemma från jobb ons-tors med någon skum åkomma- feber o ont när jag sväljer men ingen förkylning! febern har släppt idag men det svider till när jag sväljer ! hoppas det försvinner tills imorg för då ska jag nämligen till jobb och på kvällen ska jag o min fina pojkvän till svarte och PAPPAMYS (och elisabeth såklart)!


igår gjorde jag en kanske inte så oväntad upptäckt- vattenskada i förrådet (mitt förråd!) eller rättare sagt en fuktskada som verkar komma från marken- antagligen då all snö smälte . det luktar fukt i hela källaren så jag är aningen förvånad att ingen annan reagerat ! de som har förråd bredvid mig har garanterat samma skador så jag har skrivit en lapp och satt upp i trapphuset+ kontaktat styrelsen ! kan inte säga annat än att det ska bli så jäkla skönt att komma härifrån . snaaaart snaaaart ny lägenhet och där finns inget fuskbygge och finns det det så finns det iaf en byggfirma att kontakta !


ett täcke fick slängas .
fullt med kläder (sommarkläderna)+ kuddar är dyngsura & måste tvättas för de luktar sopor .
en linneduk har möglat- hoppas kemtvätten kan fixa den .
alla kartonger som detta låg i var genomblöta o fick kastas .
en massa saker som jag ändå tänkt slänga (nyckelband, gamla gratulationskort etc) var förstörda o fick slängas .



nu torkas det gamla minnen för fullt i lägenheten !
jag har lagt pennor mellan bladen så det ska torka :)

 

hoppas ni alla får en trevlig helg ! jag längtar som fasen till lördag för då är det melodifestivalen- älskar o kolla på det ! minns när jag var barn och jag o jossan köpte vaniljyoughurt (extra fet!) och massa godis och myste framför det programmet- precis vad jag ska göra på lördag <3


2011-02-03 @ 20:28:11 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Jossan

Hahaha det där med yoghurten hade jag nästan glömt.....Som vi åt=)=)=) Härligt med gamla goa minnen.

Jätte tråkigt med fuktskadan men härligt att ha den nya fina lägenheten att se framemot=)

Ses nästa vecka.


2011-02-03 @ 21:19:25

Postat av: malin

Usch och fy för fuktskada....tur att du flyttar snart och hoppas att det du ville gick att rädda.

Hoppas du får en härlig lördagkväll!!=)

<3


2011-02-05 @ 16:18:57
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen