Canazei-resan .


som ni nog märkt av bloggens uppdatering är jag hemma från ett fantstiskt vackert canazei och italien! allting har gått jättebra och denna skidresan slår allt! mestadels vackert väder, härligt umgänge o underbar skidåkning.

vi kom dit förra lördagen och har åkt skidor alla 8 dagar, till och med igår innan bussen hämtade oss 15.30. benen var möra igår och vädret var inte på topp så då kändes det verkligen helt okej att åka hemåt! nu sitter jag här i min ensamhet och inget ljud runt omkring mig alls . väldigt trist faktiskt fast fantastiskt skönt ska det bli att sova i sin egna säng utan träningsvärk för en gångs skull :) vi har sovit fantastiskt gott i stugans sängar men det har inte blivit mycket sovande faktiskt. sena nätter och tidiga morgnar har präglat veckan igenom!

bilder nedan ...

Bussresa dit.

framme och reseledaren planerar rutten (fredde tog snart över denna roll).

vårt kök.

joels garderob.

mys hann vi också med.

sötnöt fridan.

äntligen dags.

humöret var på topp.

fest hann vi också med.

fredde är med i en "slå spik"- tävling.

efterfest?

efter gårdagens fest var alla på strålande busigt humör.

jag bytte skidor under veckan, detta var mitt 2a par. det slutade med 3 par för kräsna lina.

matlagning.

vi delade in oss 2 och 2 och de grupperna lagade mat vars 2 ggr. frida och jag lagade tacos en kväll.

vi har fått skåda väldigt vackra utsikter denna veckan. nedan är vi rikitigt högt upp vid ett känt berg vid namn Marmolada. mer om det berget längre ner.

det blev mkt bus i den underbara solen och snön.

vi åkte på 2 utflykter under veckan. Först till Marmolada- Det glaciärbelagda berget som är 3 400 meter högt och sedan till Lagazuoi där vi fick ta taxi hem för vi hann ej hem innan liftarna stängde. Det var nämligen en lång resa dit från Canazei där vi bodde!)

I Lagazoui åkte vi bakom löpande hästar en bit.

bussresan hem.



2010-01-10 @ 19:39:53 Länk ett liv var det ja Kommentarer (6) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Så mysigt ni har haft det! :D

Tack gumman, jo kanske någon mer, men detta är dom som jag är mest nöjd med haha.

Blev det någonting av med att bada till helgen eller!? hihi.



PUSS


2010-01-11 @ 09:57:14
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Lina B

Så mysigt och kul ni verkat ha det. Kan ju verkligen behövas nu innan skolan sätter igång igen,suck...Det enda roliga ska ju bli att träffa dej igen :)


2010-01-11 @ 10:56:57

Postat av: Lina

Ja det är verkligen det enda som ska bli kul med skolan, att du är där! För fy fan för c uppsatsen :-( suck!


2010-01-11 @ 11:23:37

Postat av: Malin

Världens längsta inlägg kanske, hihi?? Ni ser ut att ha haft det jätte underbart. Tur att vädret var fint och att ingen skadade sig=)

Har du börjat solan i dag?

Pusssssss


2010-01-11 @ 17:26:34
URL: http://witte.blogg.se/

Postat av: Sandrix

Hihi tack så mycket! :D

Ja jag känner på mig att detta året kommer bli minst lika bra!

PUSS


2010-01-13 @ 10:42:54
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: malin

Härligt med en mjukstart!!=)

Ja, kameran fungerar nu, skönt att slippa lämna in den, men vet ju aldrig hur lång tid det kan ta.

Några planer för helgen?

PuSs


2010-01-13 @ 21:38:56
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen