min dag i sterilen .

idag har vi haft patient-dag från 8-17 men jag var på det obligatoriska sterilpasset så jag har diskat instrument som de andra har använt idag och sedan steriliserat dem. rätt avkopplande
och härlig dag! skönt att slippa nervösitet med patienter ibland :D

bild på diskmaskinen där allt diskas, sedan läggs det upp på handdukar och sorteras och det som skall steriliseras förpackas och klistras ihop.


de manickerna (vinkelstycken) man polerar tänderna med sätts in i en speciell maskin.
det förpackade sätts in i en autoklav som steriliserar verktygen. efter avslutad maskin skriver man på att maskinen kommit upp i rätt temperatur.

sedan läggs det på en vagn där allt får svalna innan man bär ut det till de olika rummen.

jag har även passat på att slipa mina tandstens-instrument med en speciell sten!


2009-10-13 @ 21:03:36 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Lina B

Vilket intressant inlägg,perfekt blogg material!


2009-10-15 @ 19:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen