flytta ihop- början på slutet?

det här med att flytta ihop alltså . det är ett sååååååådant snack om det då man bor ensam men har sällskap kan jag tala om . och ni som känner er träffade behöver inte göra det för de som är värst läser inte ens bloggen !

läste vecko revyn igår och fick en blogg-idé. eftersom så många undrar varför jag o A inte bor ihop tyckte jag denna artikel passade riktigt bra in i bloggen ! andré ska bo själv innan vi flyttar till gemensamt, så är det bara och det vill vi båda !

vecko revyn skriver ngt så bra så jag slipper blanda in mina egna ord:

"även om det känns logiskt, ekonomiskt och alldeles underbart är det kanske klokt att förbli särbos ett bra tag, i förebyggande syfte liksom. låta förnuftet styra över känslorna en stund . VARFÖR SKA VI HA SÅ BRÅTTOM ? tänk så många fina år vi ska ha tillsammans med vår älskade så visst finns det lite tid att ta det långsamt ?! . för jag talar om par som är lite över 20 någonting, har varit tillsammans knappt ett år och har för avsikt att leva tjugonånting i flera år till innan de bildar familj. men det är det som inte går! det är som samboskapet tvingar dem att åldras tio år och slänga all sin ungdomliga spontatitet åt sidan. något som ändå var en stark ingrediens i början av förhållandet . så självfallet resultatet av att de blir tråkiga är att förhållandet också blir tråkigt !

ett förhållande behöver inte alltid vara spännande och kul, tvärtom kan lugnet och tristessen vara det som gör att det blir lugnt och stabilt, att man bara kan slappna av tillsammans och ha tråkigt. men kommer det för tidigt kan det ha motsatt effekt.

men jag tycker att some smartness kan få sin lilla plats i stora beslut i kärlekslivet. det är värt att tänka två gånger innan man tar sitt pick och pack och äntrar samboskape. så att det som skulle bli början på allt i stället blir början på slutet"

exakt så här tror jag det KAN bli . visst nu får man se till båda som individer, hur pass mogen etc man är men varför inte njuta av att vara alldeles själv, mogna och bli stark ! "

hej för mig ! nu ska jag ta ut pajen ...bilder kommer ssssnnnnaaaart .....


2009-05-19 @ 16:54:23 Länk ett liv var det ja Kommentarer (4) T ()



Kommentarer

Postat av: Mia

Ja det är en hel vetenskap det dära. Många frågar ju mig nu om inte jag ska flytta hemifrån än. men vadå, ingen brådska ju.... suck :)



Nu ska jag byta om, ska till Hörby för o se på fotbollsmatch :) wiie :)

Puss puss


2009-05-19 @ 17:12:39
URL: http://mihas.blogg.se/

Postat av: Sandrix

Ja det är svårt det där hehe! Det bästa är nog att göra vad som känns rätt :) Man ska inte göra som någon annan säger eller vill att man ska göra! Oooh paj nu igen!? gottit!


2009-05-19 @ 17:31:29
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Anonym

Det stod en bra artikel om "självbo" i Skånskan idag, i del C sidan 11. Läs den Lina!

Jag menar nu inte att du ska vara själv hela ditt liv men då och då är det faktiskt skönare så. Varför jämt tvåsamhet???

kram Mia´s mamma


2009-05-19 @ 19:39:57
URL: http://allidaelviral.blogg.se/

Postat av: SHEER BLONDES

Hej :)

vi har startat en ny hemsida där vi testar produkter, ger tips, betyg osv, för både tjejer och killar.



Du får supergärna ta en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



/Alicia Eriksson

Tessie Hagström

Viktor Piepenburg

Andreas Käll

André Persson


2009-05-19 @ 19:52:55
URL: http://sheerblondes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen