gör som malin- köper ny digi. kamera.

idag har jag köpt en ny digitalkamera (inspiration) och det var verkligen på tiden . min gamla är bra men inte tillräckligt . nedan ser ni bilder från den gamla (ixus 65) och från den nya (ixus 110 IS- rosa såklart hehe). en viss skillnad finns det ! givetvis sviker jag inte Canon IXUS serien och kommer aldrig göra! min gamla har jag haft sedan 2005 och den är totalt efter i alla kategorier. nu har mpx ökat med det dubbla + en massa annat har förbättrats (bla HD-film)!

nedan fotar jag min orchidée med makro-läge (kameran ställer in sig på det automatiskt visade malin mig- så coolt). man ser tydligt i mitten på blomman att fler detaljer är med på den högra bilden.

bilden nedan är inget snack om saken :)
närbild på min arm .
gamla kameran klarar inte det!
man får ta utan blixt och det är jätte svårt att hålla kameran helt stilla för att få en skarp bild.
på den nya finns där något sorts "anti-skak" system som klarar att man darrar!
+ att man ej behöver stänga av blixten för hand- kameran fattar att om jag tar me blixt blir armen helt vit.
man kan givetvis stänga av att kameran tänker åt en men jag älskar det!
min gamla kamera hade sk auto funktion men inte alls i närheten av denna!

bilden nedan är tagen ifrån min soffa, inzoomad max på sakerna som står ca 3 meter bort på golvet. blev ändå rätt nöjd med resultatet!

FRÄKNAR!!


2009-07-14 @ 15:12:52 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Mia

Jäklar sån bra kamera! Att jag MÅSTE inskaffa en sådan!!! Bara måste! :):)

Läste inte ditt inlägg förräns nu gumman, försökte ringa dig men inget svar :(

Jaa men det är lugnt!!:):) Vad gör man inte för sina få vänner?? =)

Måste höras snart hun!!! PUSS PUSS


2009-07-14 @ 20:45:21
URL: http://mihas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen