skånetour @ baskemölla .

hej hopp mina finare läsare :)
hemma igen efter en fullspäckad dag i skåne . glasbruk ville de till och glasbruk kom de till i baskemölla som ligger utanför simrishamn ! innan vi kom dit åt vi lunch + kakor i simrishamn- dömysig ort .

på glasbruket fick vi se de blåsa glas-saker vilket är urhäftigt ju och sedan shoppade vi. när jag stod i kön och skulle betala min vatten-kanna så kommer Tom och tar den från mig "let me pay this" (!!!!) de är galna av generösitet! 490kr kostade karaffen och de bara betalade den så där- själv hade jag stått en längre tid och funderat "ska jag, ska jag inte, vilken färg på pricken ska jag ta etc". de är supersnälla mot mig hela tiden! bjuder på allt och bara är så goa! de köpte även en mindre karaff till min mamma som hon ska få imorgon då de är bjudna på lunch där! :) på vägen tillbaka gick vi in på en antik-butik där Tom shoppade igen- en gammal tavla som var exakt deras stil ! på glasbruket shoppade han till sig själv med, 2 glas-ljusstakar ! en riktig shopping-tok är han ! och det är så kuuul !

tiden går för fort och jag vill inte säga hejdå till dem på lördag :-(

imorgon ska vi fika hos mig sedan till lund och kolla domkyrkan där de är gifta samt annas gamla kvarter där hon vuxit upp. och lunch hos mamma såklart! på kvällen blir det harry the potter med kidsen som jag tänkte bjuda dem på !




2009-07-30 @ 19:17:04 Länk ett liv var det ja Kommentarer (0) T ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen