Wineville Chicken Coop Murders

andré och jag har sett en djup film som jag måste få "prata" av mig om- jag ska hålla mig inom ramarna för detta inlägget går faktiskt ut på att få er att se denna film- inte avslöja för mycket . the changeling heter den och går just nu på bio . har ni inte sett den så måste ni se den . andré och jag har suttit fängslade i ca 2h över denna gripande film . angelina jolie gör ett fantastiskt jobbi . jag sitter här nu kl 1.39 och kan inte somna pga alla tanka som snurrar i huvudet .

filmen är en sann berättelse och handlar om walter collins och hans mamma christine collins. filmer utspelar sig från 1926. de bor tillsammans i ett litet hus i ett tryggt villaområde . en dag försvinner walter och christine ringer polisen. polisen har inte tid med henne och övertalar henne att pojken kommer komma tillbaka . så småningom tas fallet upp- både hos polis och i media . polisen hittar inte pojken och börjar få panik för att få dålig publicitet . 5 mån senare hittar dem walter men christine påstår att det inte är walter . hon är 100% säker . polisen gör allt i sin makt för att övertala christine att behålla pojken så polisen inte får mer dålig publicitet . de säger att hon är chockad och att walter förändrats på 2 år . det är därför hon inte känner igen pojken- när hon kämpar emot hamnar hon på ett mentalsjukhus där de tror att hon har fantasier och hittar på att det inte är hennes son . härifrån får man följa hennes kamp till en rättvisare värld där poliserna är bovarna . var walter har hamnat och vem han är med är otäckt spännande . och vem är den riktiga walter? en riktigt thriller !

jag önskar jag kunde berätta mer men jag tycker verkligen ni ska ta och se filmen . ni kan googla på alla namnen så får ni den exakta storyn på wikipedia . det är helt sjukt hur det kunde gå till på den tiden - tur samhället förbättrats på det sättet . nu vågar polisen ta en hel del skit- vilket är ganska tur för oss =)


angelina jolie och den riktiga walter collins
(google.se)

iaf wineville chicken coop murders (wineville finns inte ens längre- byn har bytat namn till: Mira Loma för att människor ska vilja komma dit igen) är ett väldigt kännt fall i amerikansk historia ! se filmen !

filmen är regisserad av clint eastwood .


2009-02-16 @ 01:59:30 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Buffie

Vi har funderat länge på å se den filmen. Gött att vi har sett den.....då är det ett måste nu. =)

Är det dessutom Clintan som ressigerat så kan den väl inte vara dålig..=)



Puss puss


2009-02-16 @ 11:13:38
URL: http://buffie.blogg.se/

Postat av: Malin

Har funderat på att se den, och nu blev jag ännu mer sugen. Älskar verklighetsbaserade filmer.!!=)

Puss


2009-02-16 @ 19:24:33
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen