uppdaterat!

heeeeej :)
tack för alla fina kommentarer- och daniel: vi saknar inte dig heller :)


andré och jag börjar verkligen komma in i allt nu- här är typ kaos! svårt att förklara vad jag menar men alla skyltar (nästan) är på thailändska, ingen förstår engelska and so on men vet ni vad? VI ÄLSKAR THAILAND! vi är så glada att vi har massa tid kvar här! tyvärr har jag inte fått internet att fungera men ska försöka sitta här i receptionen med sladden- de verkar ej bli sura. igår åkte vi något som heter baht-taxi vilket innebär att man hoppar på en liten mini-buss som kör som in i. vart du än åker så betalar du max 20 baht (ca 5 svenska kronor) och bussen går bara rakt fram på olika vägar så du får hoppa av då du vill svänga och hoppa på en ny! det är galet kul och bra för lokalsinnet. att ta vanlig taxi här är givetvis väldigt billigt det med men vill man komma extra billigt undan så är detta perfekt :)

andré känner sig som en kung här nere då han älskar hur billigt allt är här och att ingen säger emot oss vid eventuella önskemål *skratt* . de dyrkar verkligen europeér och våran svenska VITA hy! min är dock inte vit längre *hihi* :-) vi har ca 34 grader utomhus och 31 grader inomhus ! :) :) fast vi anbvänder AC inomhus så vi står ut!

idag har vi legat vid poolen och snackat med våra nya vänner, en familj på 3 medlemmar (en dotter på 16år)- de har varit här mkt och ger oss en massa bra tips! på söndag ska vi ut och äta lunch med dem på ett ställe som heter mantra- de har buffér med mat från hela världen, tom amerika och ett helt rum fullt med desserter (DE DU LINA B!!!!)  ! ska bli jätte kul- de är en härlig familj som vi trivs bra med .

sen har vi varit och fått olje-massage i en timme för 75 svenska kronor (!!!)på ett ställe runt hörnet bara- det var super avslappnande- nästa gång ska vi ta thai massagen som är lite hårdare! :)

efteråt kunde man äta på samma ställe så vi tog friterat ris med kyckling/fläsk- och vad underbart gott det var- till det tog vi lite dricka (läsk, bacardi och öl), hela kalaset inkl massagen blev 1000baht vilket är ung 250 svenska kronor !!!!

andré och jag har verkligen unnat oss saker här nere och ingen av oss har gjort av med 1000kr ens- det är galet så billigt man kan leva här inne, and we love it ;-)

igår var andré och klippte sig för 57kronor- det blev jätte snyggt! jag väntar dock och beställer tid på larsson och lange då jag kommer hem *hihi :-)

tyvärr längtar vi inte hem ännu men vissa personer har fått sig en och annan tanke :)

kram från oss och jag lovar vi hörs snart igen även om trådlöst ej fungerar!





andré för en timme sedan, precis betalt vår massage+ middag !


2009-08-06 @ 17:21:25 Länk ett liv var det ja Kommentarer (4) T ()



Kommentarer

Postat av: Lina B

Jag e redo att ta flyget ner till er direkt för att få vara med på denna buffé!!Mat från hela världen plus ett EFTERRÄTTSRUM,jag tror jag svimmar av avundsjuka...;)


2009-08-06 @ 18:39:39

Postat av: Sandrix

Tack! hihi. Åååh du anar inte hur avis jag är!!! Helt galet! Nu har jag iaf tre lediga dagar att se fram emot haha. Puss på dig gumman! (Scotts kommer till Björka igen den femte september, det missar du väl inte!? Och André får faktiskt följa med han också!)


2009-08-06 @ 19:47:58
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: friiidaaa

fan va jag är avundsjuk, fyyyfaaan. de gör nästan ont i mig att läsa hur bra ni har det! haha nej, unnar er det bästa! kooom hem snaart då ;) miss u


2009-08-06 @ 20:04:58

Postat av: malin

fy fan, jag vill också dit, ni verkar ha det hur bra som helst!!=) Du har ju redan fått en härlig brännan, snygga ni kommer va när ni kommer hem.=) Massage gud va underbart, förrestän jag har bokat tid för massagen på sensa spa, där jag fick presentkort av dig, ska bli najs!!=)

Hoppas att höra från er snart igen!!=)

Pusssssss


2009-08-06 @ 20:28:08
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen