fredag och det är kväll .

hej hopp!
personalen verkar helt okej med att jag lånar deras internet så uppdateringarna kommer fortsätta tills de klagar här . därmed säger jag inte att det kommer varje kväll (andré är kinkig över mitt blogg-beroende men jag lugnar honom med att säga att hans föräldrar vill ju veta vad vi har för oss, hihi)

idag sov vi rätt länge- sedan simmade jag 40 min i poolen och därefter blev det en frukost på rummet. sedan gick vi ner till stranden här i närheten- den är inte så fin som det kan se ut i fritidsresors katalog då man slår upp THAILAND men helt okej. vi ska försöka ta oss till en ö som heter koh lang en dag och till en strand som heter navy beach som skall vara av det finare slaget !

efter det gick vi på en marknad här i ban amphur där vi bor- den var sådär, mest skräp tyckte vi och tog en bath-taxi till pattaya. och vi är precis hemkomna efter cirka 5h där och vilket ös den staden ligger inne med! trafik, människor och musik! tyvärr har staden mycket prostution vilket förstör en del men efter några timmar av gamla gubbar med små söta thailändare vänjer man tyvärr sig och låter ögat vila på mycket finare saker som staden erbjuder.

vi åt middag på en fantastisk italiensk restarang som låg precis vid vatnnet där A åt calzone och jag tog friterade nudlar med kyckling och en lyxig kaffe latte macciato (stavning?) karamell till efterrätt! vi besökte även ett outlet mall där A fyndade en snygg rugby-inspirerad piké samt en träningströja i skönt material! allting till suveräna priser förstås :) jag hittade en LV fake necessär som kan vara bra till något :)

sedan hittade vi en stor, jääätte stor marknad där vi tyvärr kom lite försent (de stänger kl 22) men jag hann fynda en härlig abercrombie hoodie för 100 svenska kronor! de kostar i vanliga fall cirka 1000 kronor fast kvalitén är ju då också grymt bra.

när vi skulle hem kom vi lite fel men eftersom här finns taxi-bilar ÖVERALLT som skriker efter ens uppmärksamhet var vi inte det minsta oroliga! min underbara André hittade snabbt tillbaka till rätt väg och vi tog en 5kronors bath-taxi hem till hotellet igen :) nu sitter A och ser X-men och jag sitter här, ska snart gå och ta en kall dusch och tvätta av mig den äckliga hinnan som ligger som ett extra-skinn på min kropp- här är väldigt fuktigt!

hoppas allt är bra där hemma och att solen stannar några dagar till :) kram från oss!
ps imorgon blir det marknaden igen
(i pattaya)- det har den fre, lör och söndag .












2009-08-07 @ 19:05:06 Länk ett liv var det ja Kommentarer (3) T ()



Kommentarer

Postat av: Mia

Ohh gud vad bra ni verkar ha det där nere!! Är ju inte lite avis eller så... :):)

Här hemma är det varmt, 27 grader och riktigt klibbigt...

Första veckan på jobb avklarad sen man kom tillbaka från semsetern. Har gått riktigt bra!

Du får hälsa André, och njut nu!! :)

PUUUUUSSS <3<3


2009-08-07 @ 19:44:21
URL: http://mihas.blogg.se/

Postat av: Daniel

vi har nog gått på samma gator i pattaya!




2009-08-07 @ 23:00:05

Postat av: malin

Ha ha ha, jag vet, rätt så najs att klämma!! Jag gissar också att det är daniel som skrivit det!!=)

På jobbet är det rätt så lugnt just nu, men det börjar nog dra på nästa vecka verkar det som. Det är skönt att ta det lite lungt ibland, jag klagar inte, hihi=)

Ja, kräftskiva var jätte trevlig, vi tog det rätt så lungt, Loddan ska festa i dag nämligen. Men annat var det för Jeppe när han fick besök av kapten morgan. Ha ha ha, han sov utomhus några timmar i natt, han tyckte att det var varmt inne. Han är galen=)=)=!!!!!!



ja, det här med äckliga gamla gubbar med söta små thailändare får man försöka tänka bort, det är så himla äckligt och man lider med flickorna.

Marknader, va kul, där kan man ju gå hur länge som helst.

puss på er;)


2009-08-08 @ 10:18:29
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen