ipred .

för er som inte är lika pålästa som jag kan jag informera er om att den sk IPRED-lagen har införts och nej det var inget aprilskämt som man hade kunnat tro i och med dagens datum. lagen innebär att privatpersoner som vi kan bli anmälda utan inblandning av polis av företag för att vi laddat hem deras musik/filmer . kort o gott beskrivet . jag har förbryllats över detta då jag sällan besöker varken musikaffärer eller filmbutiker då jag är sugen på att ta en svängom i köket eller mysa med en film med min pöjk . idag hittade jag lösningen och den kostade mig x antal kronor / år men det får det vara värt . nu hoppas jag det funkar för jag vill kunna fortsätta ladda hem filmer/musik/ljudböcker . jag har anmält mig på dold.se- vilken är en sida som gömmer ens ip-nummer (ens adress) så ingen kan hitta en . de försäkrar en om att de håller allt hemligt förutom om man håller på med incest/tidelag etc .


kolla vad en hemsida såg om mig tex ?
den vet vilken dator jag har, vilken webläsare, kan se gamla google-sökningar + den ser min ip-adress .
de kan ju säkert se ens kontonummer och CVS kod om man handlat via internet .
scary !

nu ska jag tydligen vara helt dold . . .
marley and me laddas hem .
vi ses i domstolen kanske ?


2009-04-01 @ 17:42:39 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Hihi jaa det är 3½ år mellan oss två gumman! :)


2009-04-01 @ 21:33:53
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Lina B

Hoppas du inte åker i finkan för filmen du lånade ut till mej!!


2009-04-02 @ 14:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen