shopping o skoskav .


har hanger jag varje dag , nu kan ni sjalva hanga med lite i mitt klyddiga snack om uptown resp. downtown.
och jag behover inte saga vad som ar up resp. down va? *ler*



sa sluuut under fotterna
mina ballerina skor jag tog med mig fran sverige borjar verkligen sjunga pa sista refrangen ! de roliga ar att frida har nastan exakt likadana o vi skojade om att stalla ut dem pa gatan o se vems som forsvann forst. hennes har hal dar framme i sulan o mina mitt uppe pa dar tan nastan sticker ut . jag tror dessvarre mina skulle bli kvar till sist . . .

jag har ju kopt nya men de skaver o vill ej skita ner dem i smuts-new york. japp, det ar en vaaaldigt smutsig stad o alla, ja aaaalllllaaa far fotsvett har for det ar sa himla kvavt om dagarna. pa kvallarna regnar de o askar de (skorna blir dyng-sura), da slapper det kvava...for ett tag! suck!

dagen borjades downtown manhattan i china town dar jag hoppade av tunnelbanan, kollade lite men orkade inte den storiga miljon dar nere nar alla skriker efter en att man ska handla i deras shop (hog konkurrens ar dar eftersom alla butiker saljer samma mog,alskvart mog da alltsa hehe) gick snabbt upp till soho (uptown..hoppas ni hanger med pa kartan haha) dar finns ALLA  butiker man kan tanka sig (darfor jag ar sa slut nu). gick omkring i timmar, ja praktiskt taget hela dagen, lunchade dar med (ceasarsallad o en yoghurt). de hade oppnat min favvobutik dar, forever 21, sa aven ifall jag redan handlat vad jag skulle i den butiken hindrade det inte mig att spendera ytterligare 100$ :-) hihi! efter det gick jag genom Noho (typ inte sa bra butiker) till 14st, dar ar massa affarer a la Lina. var inne i ngn butik men var mest pa jakt efter ett par skor (ung som pa bilden) o hittade dem, i brunt. de svarta fanns bara i liten stl sa de passade ej. hittade ett par fina i blommigt med men ansag de var tok for lika de jag redan har fran H&M. gick runt lite pa jakt efter skorna da o sen en klanning som jag redan har fran H&M men som jag behovde stl 38 i o de var slut overallt i sverige o de verkade den vara i new york med men till slut pa 34st (tog tunnelbanan dit) hittade jag min darling sa nu kan jag fa plats med en bh under =) (det gick namligen inte innan). efter det blev det nagra sko-butiker o sen tunnelbanan hem. var hemma kl 18.00. frida hade skrivit en lapp att butch var matad o kissad. sa det var bara for mig att slanga mig pa sangen o koppla av men INTE! packa! det stod pa listan . nej men jag var nyfiken om jag verkligen fick plats med allt jag shoppat i resvaskan el om jag skulle behova kopa en ny, men nej da, allt fick perfekt plats sa det blir shopping imorg o kanske pa onsdag med. torsdag aker jag hem ju.

pratat med min snutt 2 ggr idag! sensation!!! sa trevligt . saknar honom sa mkt...trodde jag var en tuffing men tydligen inte..vill bara vara i hans famn o lukta pa honom, han ar sa fiiiiin! men visst ar det harligt att sakna? det ar en ratt harlig kansla faktiskt o allt blir (forhoppningsvis) lite mer spannade nar man val ses (?) NYFORALSKAD; here i come...eller inte haha! nej jag gillar det vardagliga , sa slipper man vara sa nervos att man sager ngt fel eller gor ngt sa att killen kanske inte vill ha en. hahahahahahhaha san ar jag yeah yeah!

ok antar ni vill veta mina fynd idag eller????
forresten sa tycker ni kanske jag ar galen som shoppar sa har mkt o undrar hur jag har rad etc som student o allt detta crap och for er som inte fattat det, kan jag saga att jag bor gratis o dollarn ar nere i 5:- ngnting!!!!!!!!!!!! sa alla hotellpengar spenderas pa klader/skor/vaskor! sa har jag rad! vaxlade en summa under 10 000kr svenska o har fortfarande massor kvar! galet!

dagens erovringar
1 prickig svart/vit klanning med tyll under - LOVE IT!
2 par morka jeans (150kr vardera)
1 par bruna mocca ballerina skor
1 present
2 presenter

3 par trosor
1 klanning som jag redan har, blommig fran H&M.
1 par bruna hoga skor
1 linne, rott, med ankor pa
1 halsband, langt med en blomma langst ned
1 armband med rosa glasstenar
1 rosa munktroja pa rea fran mango
1 par graa knastrumpor med rosett langst upp , kanske en present, far se hehe!
1 pack med 6 diadem i olika beige nyanser.

saker ngt jag missat men orkar ej ga upp o kolla , allt ligger sa fint nedpackat !

nu ar kl 21.57 har o jag ska ut med hunden sen dra mig mot tv;n o sangen. shopping tar pa krafterna, snobbigt sagt va? hahaha jaja det kan det gott lata for snart borjar mitt jobb o jag far inte alls glamma till det bakom min kassa pa ica!

hejda mina vanner!


2008-07-01 @ 03:57:31 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Buffie

Öööö.....får du verkligen plats med alla dessa grejor på vägen hem?? Jag kanske ska skicka Buffie att hjälpa dig!!??skrattar



Puss puss gumman..=)


2008-07-01 @ 13:22:49
URL: http://buffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen