2001-08-30 .

 
några år innan min mormor lämnade jordelivet fick jag ärva en guldring av henne. ringen har sedan dess legat i mitt smyckesskrin som ett kärt minne från henne. dock har aldrig ringens utseende tilltalat mig på så vis att jag burit ringen på fingret. efter nu många år av funderan kändes det plöstligt en dag helt rätt vad som skulle göras; smälta ner guldet & göra en ring som jag älskar och som kommer få mig att bära mormor varje dag på mitt finger om jag så önskar. med rekommendationer från A mamma var det Guldmakeriet här i malmö som fick äran och jag har inte ångrat mig en sekund. vilket jobb- jag är toppennöjd och mormor kan nu hänga med vart jag än går! <3

rödguldsring med coffiefärgad brilliant;
 


2013-02-25 @ 19:59:00 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Den är såååå himla fin!
Och ringens bakgrund gör den ännu finare <3
Puss


2013-02-25 @ 20:22:59
URL: http://sandypaprika.blogg.se

Postat av: Natalie

Jättefin ring!
Är sugen på att göra samma sak med en gammal klocka jag fick av min mormor. Är det dyrt att göra en ring så som du?


2013-02-27 @ 09:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen