3e advent .

3e advent idag- så mysigt! Snart julafton och julledighet :-) Ah, vem gillar inte det? Jag älskar julen och har alltid gjort, men givetvis förhöjs känslan när man får fira den med barn och deras uppspelthet :-) Jag är klar med mina klappar- bara det bästa kvar, att slå in dem och det är tradition att vänta med det tills in i det sista så jag får hets-slå-in-dem ;-) En kvinna på jobb som är muslim frågade mig häromdagen "Varför är det samma visa varje år att ni stressar så över julklapparna? Ni vet ju att det är jul varenda år så varför är ni inte mer förberedda?" Det enda jag hade som svar var att det börjar nog bli en tradition i sig, att det ska bli lite stressigt med klapparna in i det sista :-) Lite roligt är det allt!

Frida och jag fikade utomhus i veckan:


Det har varit mycket fest i veckan, då kliniksamordnaren på jobb slutade i fredags...
I torsdags bjöd hon på så mycket läckerheter:

min första chef här livet (pappa kan ju inte räknas från ica-tiden) och kliniksamordnare Eva:
min nuvarande chef fixade go-fika och överraskning för Eva på hennes sista dag i fredags:

tal och presenter:
de mammalediga kom också med sina söta bebisaaaaaar :-)
..och jag fick mig ett varmt välkomnande till min nya tjänst. Överraskad och rörd Lina kan jag säga! Goa kollegor och jag är superglad för mitt nya jobb som jag börjar med i morgon! :-) 
vår lilla Moa mår bra som vanligt och är vår lilla bebis här hemma :-)
i fredags efter jobb gick jag på stan och på hemvägen gick jag i tysthet och njöt av levande ljus på kyrkogården på Gustav Adolfs torg;


Igår var jag och lilla goll och såg Miss Saigon och jag hade INGA förväntningar. OJ vad bra den var! Vilka talanger och gripande story! Fr.o.m. NU ska jag gå på fler musikaler!!! Efteråt åt vi italiensk och drack rötjut på Casa Mia! 

Nu dags och kila iväg för lite mys på Ribersborgs kallbadhus med mina fina Emmor, Frida och Anna <3


2013-12-15 @ 11:08:59 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Anonym

Vad glad jag blir av fina uppdateringar i bloggen! :)Go Jul!


2013-12-17 @ 20:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen