Veterinärbesöket 100.

 
Idag var det åter dags för min lilla lisa att besöka fru doktor .
ingen förändring trots mediciner och astmainhalator så veterinären rådde mig att sluta med alla mediciner, njuta av lilla lisa och höra av mig om hon blir sämre. Lisa äter som en häst, gosar, gör vad hon ska på lådan och busar så veterinären förklarade för mig att hon inte lider av sin ansträngda andning.
Veterinären förklarade också att man tydligt ser att Lisa har PERSER (stolt matte!) i sig och den rasen har trubbigt ansikte (precis som min bonde-lisa) och får därför ofta problem med andningen. Det var så kul att höra att Lisa inte är renrasig då jag länge känt att med hennes utseende har det varit ngt extra om jag jämför med våra tidigare katter och nu fick jag svar. A och jag benämner henne numera som RASKATTEN när vi hälsar på henne ;-)
 
Nej men iaf nu fortsätter jag med att njuta över alla de dagar lisa får vara en del i mitt liv. Den dagen hon mår sämre kommer jag inte vara självisk!
 


2012-09-22 @ 00:38:19 Länk ett liv var det ja Kommentarer (0) T ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen