1 vecka i egypten 2012 .


ok, här nedan kommer bilder & beskrivning av veckan jag och min finandré hade i egypten förra veckan:


avresa från ett kallt och minst sagt stormigt sturup .
knallblå himmel väntade :)




lägenheten vi bodde i:


rekar området litegrann:


första soldagen .
hotellet hade en egen del på stranden där de byggt en lyxig "solterass" med solbäddar & brygga .





vi solade bara en kort stund sedan gick vi ut "på stan" igen:


första kvällen- temperaturen sjönk till ca 17 grader på kvällarna så vi var glada att vi
hade med oss lite tjockare kläder . tack b-lina!




en taxiresa kostade 10 EGP= ca 10 SEK . wihoo . vi tog oss in till stan och åt italienskt .
allt var super förutom menyns layout kanske...




dagen efter väntade knallblå himmel .


varje dag åt vi lunch på våra solbäddar som en servitör levererade . LYX!




vi fick några kompisar under resans gång- en kattmamma med sina tonåringar . mitt hjärta är världens djurvän & kunde inte motstå en hungrig mise (som vi efter några dagar lärde oss att de inte var eftersom de flesta gästerna stack ner mat till dem!)


hotellets fina strand:




en av tonåringarna:


andré fick sig en ny frisyr den kvällen:
- saxar köpta i ullared !


rätt bra blev håret va?


vi tog en 10:- taxi till Hard Rock Café den kvällen:


rosévin, öl, nachotallrik & hamburgaretallrik blev det:






dagen därefter var det jag, andré & ett gäng glada penisonärer på stadsutflykt i Hurghada ! galant !
en stadsutflykt som var över förväntan tack vare en mycket intressant guide som fick mig till tårar då han ingående pratade om Mubaraks avgång .


moskébesök:


vi fick lära oss hur man prutar . jag shoppade kryddor (saffran 10g=50SEK)   =)


vi åkte till en "fabrik" där de gjorde sitt eget papper och därefter målade de vackra motiv på pappret .


sista stoppet var i Hurghadas hamn som påminde om Miami- rikt, glammiga yachter och fina restauranger- inte alls likt övriga Hurghada .


hemma tog vi en promenad och testade våra nyinförskaffade prutkunskaper . köpte mer saffran :)


på kvällen:



denna resan innehåll en massa KÄRLEK med världens finaste kille <3


testade en restaurang bredvid vårt hotell som hette TOSCANA (italienskt ja..)



detta blev vår favvo-restaurang ! förrätten som innehåll bruschetta kostade 6:- !
här är vi med ägaren:


hemmagjord pasta- jag överrskade med bolognese & andré tog carbonara .



andrés goda efterrätt crepés för 20:- .


vi besökte det hotellet vi ska bo på nästa gång- MARRIOT .


dagen därefter bestod av .. solning .


älskling fick till en fin bild som säger en hel del om farten vi hade under veckan :)


jag och världens gulligaste kattmamma, Sibylla:
(hon älskade mig!)

lite stelt låg hon ibland hos André innan jag tog henne =)


kvällen:


taxi till den fina hamnen- där hittade vi en mysig restaurang som serverade rätter från det egyptiska köket .
andré var inte blyg :) jag tog fläskkött .. men gillade kamelen- smakade kyckling - hahaha nej det gjorde det inte men som nöt så helt klart gott !



vattenpipa var ett måste . jag blev inte såld på konceptet men som sagt- ett måste .


ny dag, ny lunch & misarna var hos oss ! nu har de avancerat till äta uppe & på tallrik !


plutt har åter igen fixat en härlig bild:


sen blev vi rastlösa och fick busa av oss .. eller iaf göra av med andrés överskottsenergi :





vattnet (röda havet) var så rent & fint !




sen fick jag fortsätta att sola:


på kvällen köpte jag en D&G klocka för 120:- och vi bestämde oss för att äta hemma den kvällen . ett beslut som vi absolut inte ångrade- jättemysigt!



så här såg varenda kväll ut för oss- godis & en amerikansk film hemma i lägenheten !


dagen därpå var det sista dagen med misarna, havet & den underbara solen .
- sibylla på magen & hennes dotter bredvid .


andré snorklade & var exalterad över de fina fiskarna:


jag la ifrån mig mitt set (som vi så snällt fått låna av Linn & Daniel- taaack!) efter några salta kallsupar . jag antar snorkling inte var min grej men TRÄNING GER FÄRDIGHET .


så gosigt .


våra 2 pooler (den ena var uppvärmd) som vi använde 1 gång:


sista kvällen, buhuu:


vårt hotells skylt, hihi:


sista kvällen gick vi till TOSCANA igen för en 3 rätters meny för 200:-



hejdå fantastiska, underbara & varma EGYPTEN !
vi kommer ses igen .



japp det var de bilderna . resan var otrolig & helt perfekt- kanske inte för att allt med egypten är perfekt i den bemärkelsen utan för att jag fick 7 dagar med min älskling . det var en jobbig höst med många gråa dagar ifrån varandra så den här gångna veckan var verkligen välbehövlig för oss & vårt förhållande .
vi har haft så kul- bara vi 2 & Han gör mig så otroligt lycklig för varje dag som går !


(tusen tack fina farmor & farfar som passade mitt allt, lisa när vi var borta!)


2012-01-19 @ 20:53:32 Länk ett liv var det ja Kommentarer (4) T ()



Kommentarer

Postat av: Lina B

Nu längtar jag ihjäl mej, hoppas vi får lika mysigt som ni verkar ha haft det :D Ses snart för en riktig myskväll!!


2012-01-20 @ 10:00:00

Postat av: Mia

Ni verkar ha haft en helt underbar vecka i det varma :) Jätte fina bilder!

Saknar dig vännen! Får ta en dejt snart igen tycker jag! :) puss


2012-01-20 @ 14:01:29

Postat av: Jeppe

Ser ut som om det var en bra resa! Jag har noterat öl bilderna, A skötte sig bättre på denna resan.


2012-01-20 @ 17:29:07

Postat av: malin

Den filmen är underbar, man blir så glad av att titta på den, tänk va mycket bus vi har hittat på=)



Ja, eller hur ser det häftigt ut när magen rör sig, tänk att där finns en liten liten bebis därinne. Coolt är det!



Så underbara bilder från er resa, ni ser verkligen ut att ha haft det precis så man vill på en semester. Ni måste ha saknat dom söta katterna när ni åkte hem.

Riktig härlig färg på vattnet, ser nästan konstgjort ut.

PUSSSSSSS


2012-01-22 @ 20:50:12
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen