london day 1-2 .


den 11/5-->15/5 var jag och lina i underbara, fantastiska och beroendeframkallande LONDON ! jag kan ärligt säga att det var en av de bästa resor jag gjort . mycket tack vare mitt fantastiska resesällskap givetvis .


11/5 träffades vi (efter mycket om och men) på malmö central och tog tåget tillsammans till kastrup .
på kastrup checkade vi in, catchade upp, lunchade och 18.00 steg vi på planet mot london .

resan gick hur fint som helst- snabbt och smidigt gick det och vi kunde inte förstå hur vi från köpenhamn nu satt i ett hotellrum mitt i londons hjärta utan några felsteg . lina kände sig vid detta tillfälle fortfarande i malmö men hon är som hon är ju :-D

väl framme på hotellet slappade vi en stund och sedan relativt trötta runt 21.00 gick vi till en kinesisk restaurang i närheten där vi beställde 2 rätter och fick 6 !!! det+ trötthet+ ett glas vin gjorde kvällen hysteriskt kul !

somnade och vaknade pigga & laddade inför

12/5

frukosten på hotellet var en smärre besvikelse så vi la pengar på en rejäl lunch istället .

började dagen med lite shopping på oxford street & jag återsåg älskade Primark igen .

trötta i benen efter timmars shopping köpte vi med oss kaffe + kaka och satte oss i Hyde Park för att samla lite energi till resten av dagen .
(eller ja den äldre lina behövde samla energi)

kartan- vår sanna vän .

lite sevärdigheter hann vi även med- här Buckingham Palace .
här spekulerades det hej vilt om kungafamiljen- en av många givande diskussioner  :-)

jag önskar ni alla kunde få vara med om denna människa:
lina är crazy och fick mig att brista ut i gapskratt varenda dag .

paus för tantens skull och kart-läsning .

dagen på stan avslutades med ett glas rött & 2 utmattade linor .

det blev en hemmakväll med TV och hämtpizza då vi båda (ja båda) kände oss febriga/sjuka av dagens avverkade mil . nöjda och belåtna av dagen summerade den till helt perfekt !

to be continued ..


2011-05-23 @ 22:22:13 Länk ett liv var det ja Kommentarer (4) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Åh ni verkar verkligen ha haft det helt underbart i fina London! (Du får ta med mig dit någon gång!!!)


2011-05-23 @ 23:04:37
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Mia

Oh, underbara, fina London !!! :):) Ni ser ut att ha haft en toppen weekend!! :)


2011-05-24 @ 07:08:50
URL: http://paddan-mia.blogspot.com/

Postat av: Lina B

Hahaha åh vilka fina minnen, får ju värsta London abstinensen när jag läser och ser bilderna! Väntar spännt på del 2. Och duuuu jag uppskattar inte tant referenserna ;)


2011-05-24 @ 16:48:46

Postat av: malin

härligt, härligt, härligt!!!!=) Kul när man är så nöjd med en resa!=)


2011-05-25 @ 20:36:49
URL: http://witte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen