hur man får vita converse vita .



ett litet tvätt-tips till alla er vita converse-älskare där ute !


vita converse blir lätt smutsiga och istället för att köpa nya converse när nästa vår/sommar närmar sig kan ni enkelt få de gamla nästan som nya igen:

  1. tappa upp ett bad i diskhon med så varmt vatten som möjligt (ej kokande dock..) .
  2. Blötlägg conversen snabbt i vattnet och gnugga sedan in lite tvättmedel på de värsta fläckana.
  3. Häll sedan i ca 1 skopa Vanish pulver i det varma vatten och låt conversen med tvättmedlet få sjunka ner till botten av diskhon.
  4. Låt skorna ligga i samma vatten 2 till flera timmar.
  5. Låt torka på en tidning eller liknande.
    Obs, skosnörena kan vara på eller kan ni köpa nya till en billig peng!




    ..och plus i kanten är att diskhon blir himla snygg efter behandlingen !


    Tadaaaa!


2011-08-30 @ 22:09:17 Länk ett liv var det ja Kommentarer (6) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Kul att du tycker det är kul att se hur det går med huset :) (haha många kul i den meningen!)



Vilket andra inlägg!?

Blogg.se verkar lite segt eller nåt.. publicerade ett recept-inlägg för en stund sen.. men det syns inte :(


2011-08-30 @ 22:41:18
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Sandrix

Bara för att jag skrev det nu så syntes mitt inlägg visst haha


2011-08-30 @ 22:41:51
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Emelie

Super :) Ska testa på mina. Har du själv testat? Kramis


2011-08-31 @ 11:05:50

Postat av: Arnebollen

Japp jag har själv testat :-)


2011-08-31 @ 17:26:34

Postat av: Sandrix

Jaaa han är duktig :D


2011-08-31 @ 20:53:38
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Lina B

Tror mina är bortom all räddning men ska prova :)


2011-09-01 @ 09:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen