en helg i matens tecken .

 

 

förra lördagen var jag och A och firade lilla brorssonen Otto som fyllde 1 och hade öppet-hus-kalas . där var en massa söta barn som höjde stämningen och supergod mat (som vanligt i den familjen!) . efter det så for jag och A till farmors kalas för hon har oxå fyllt år - där blev det ännu mera god mat (en önskan är den otroligt goda vitlökssåsen + pastasalladen på julafton?) . dessvärre kunde vi inte stanna så länge eftersom vi även skulle på en överraskningsfest för min kära bror som fyllde gammal som gatan men det var betydelsefullt den lilla tiden att få sjunga för lilla farmor och vara med henne en stund !

 

annamaj+ systrar och respektive hade anordnat ett jättejättefint kalas . ola blev verkligen chockad men efter cirka halva kvällen (ok, jag överdrev men en timme?) kunde även brossan njuta av hans kväll . riktigt god mat bjöds det på - oxfilé i massor bland annat ! det var en perfekt tillställning som passade ola perfekt . efter middagen höll jag ett tal :-S och sedan for vi till glorias för att slå klackarna i taket då lotten fick känna på verkligheten som UNG :)


tack alla för en fantastisk lyckad kväll och extra mycket tack till annamajs och hennes underbara och alldeles för snälla syster FIA som borde jobba med catering :)

 

bilder nedan ...


annamaj hade sagt till ola att de 2 skulle ut och äta och att farmor (min mamma) passade barnen . på vägen till restaurangen skulle de bara lämna av kusinen willy som hade fått leka med elva en stund efter ottos kalas . när ola, annamaj och willy kommer till huset kommer fias man ut och frågar ola om han kan hjälpa honom att bära en sak- ola ställer upp och går rakt in i fällan- oss!


jättefin dukning .


under den första delen av kvällen var ola något frånvarande :)


efter en stund kunde ola slappna av och höll ett tacktal till annamajs .


jag förbereder min powerpoint .
(tack mark för all hjälp!+ lotten oväntat som tagit bilden?)


bara för de är gamla behöver inte betyda att de inte kan dricka :) den här stod stilla på bordet ganska länge tills någon :) fick idén om att man kunde spotta den på brinnande eld ! hahaha.
deras fester är inte helt olika våra alltså hm hm :)


egon får plats & är otroligt gullig.

trevlig utgång på glorias- där var dock många som ägde dansgolvet den kvällen :)


2010-11-28 @ 01:25:46 Länk ett liv var det ja Kommentarer (0) T ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen