jobb .



har varit en sjukt tuff dag på jobbet igår + idag . en tandsköterska har varit sjuk och tandläkaren är beroende av en tandsköterska så jag har fått pröva på det yrket . tur jag ska börja jobba självständigt nästa vecka med egna patienter . dessa 2 dagar har jag jobbat som tandsköterska och alltså fått anpassa mig till en tandläkare till 100% . igår slutade vi jobba 30 min senare än vad vi skulle, ingen fika och 10min lunch och idag slutade vi 40min senare plus en lunch på 15 min . jag har inte hunnit gå på toa och fick inget eftermiddagskaffe (mutter) .



jag tycker det är lite dålig stil att de andra sköterskorna (trots de är väldigt snälla annars) inte kommer in och avlöser mig- det är trots allt inte min uppgift att vara sköterska och det är min första vecka på en ny arbetsplats som nyexaminerad men vet ni vad; det som inte bryter ner mig härdar mig så jag försöker se ljust på det + det är bara temporärt . så nu fick jag skrivit av mig och ni får kolla på min vackra namnskylt .



för övrigt (bortsett från det ovan) älskar jag min nya arbetsplats ! så jäkla mkt roliga människor & kliniken är helmysig !






JAG HAR ETT LEGITIMATIONSYRKE !! SÅÅÅ COOLT!


2010-07-15 @ 21:02:45 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Det kommer bli bättre när du får mer eget ansvar gumman! :) Cool skylt du har ;)


2010-07-15 @ 22:25:58
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Lisa

Hej!! Va häftigt att kunna ha en benämning, det måste vara stort! Jag funderar på att söka in till tandsköterskeutbildningen och undrar om du tycker det verkar vara ett bra arbete..eller är det sådär stressigt jämt? hur blir man tandhygienist?



kram Lisa


2010-07-17 @ 13:37:24
URL: http://whopsydaisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen