sorg i hjärtat .

hej hopp!
idag är jag faktiskt lite nere..anledningen är att jag i morse fann Sigge (min fisk!) nere liggandes helt stilla på botten . jag trodde han hade sagt hejdå åt livets glada dagar men när jag ikväll skulle ta upp honom sprattlade han till och for runt som bara den. han äter dock inte med ngn aptit så jag antar hans dagar är räknande .

googlar man hans ras så säger google att han ska bli ungefär 2-3 år och han är 2,5 år nu så antar det snart är dags. han ligger åter igen på botten och bara tittar! Sigge är en kampfisk och måste ta luft ovanför ytan, jag är orolig han inte får ngn luft när han bara ligger där nere men han lever ännu så ...



"han är bara en fisk" kan man tycka men jag fäster mig väldigt lätt vid ting, levande eller icke. jag minns när jag var barn, påväg hem från skolan och gick och sparkade på en snö/isklump eller en sten. då jag sparkat den några gånger kunde jag inte släppa den utan sprakade den hela vägen hem, sedan lade jag den i rabatten. vet inte vad det var med mig men jag tyckte synd om snö/isklumpen/stenen . kanske var en tvångstanke?? haaha.  sigge har inte gett mig mycket kärlek men han är MIN SIGGE! jag hoppas han klarar iaf 6 månader till .....

idag hämtade jag andré efter hans skola och vi gick en snabbis på nova och sedan burlöv center, jag handlade mat och dessa 2 söta skålarna ! precis i min stil o prisklass !


coop mera heter det kanske inte?
med mera kanske?

nu ska jag iväg och hämta ett paket

:-)






2009-09-23 @ 18:57:44 Länk ett liv var det ja Kommentarer (3) T ()



Kommentarer

Postat av: malin

naw, men lilla Sigge då, hoppas han börjar simma snart igen!!=)

Ja, jag vet, jag är sjuk väldigt ofta, det är inte alls kul. Jag antar att jag har ett dåligt immunförsvar, och i dessa tiden är ju många sjuka eller smittbärare och därför blir jag sjuk.

Söta skålar förrestän!!=)

puss

puss

puss


2009-09-23 @ 19:14:04
URL: http://witte.blogg.se/

Postat av: malin

tror du att stina-lee har fött/föder än?? hon har ju inte bloggat på 2 dagar, jag är nyfiken, hihihi!!=)

pusss


2009-09-23 @ 19:15:16
URL: http://witte.blogg.se/

Postat av: Sandrix

Naaaw lilla Sigge! Kämpa på!! Tror att han kommer finnas med oss ett tag till! Man tror inte att man ska fästa sig så mycket vid en fisk, men det gör man.. Jag hade 2 fiskar i en skål när jag var yngre... Den ena dog efter typ ett år eller något sånt, sen den som var kvar levde rätt lång tid till efter det, men sen så började han simma på rygg efter ett tag(!!) Antagligen var det simblåsan det var fel på, och till slut försvann även han.. Men jag begravde honom ute i trädgården! :)


2009-09-23 @ 23:29:27
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen