nu är den bokad .

igår var jag och andré på ikea och åt deras goda köttbullar sedan begav jag mig hemåt och bakade 2 tigerkakor! skid-gänget kom nämligen till mig på kvällen och vi bokade skidresan . äntligen! så mot italien det bär i början på nästa år :-D jag, söt-fridan och grabbarna :-) vi ska alla bo i en lägenhet med 3 rum! det kommer bli galet skoj trots att vi inte blev så många som vi tänkt! nu blir vi 6st, från början 12st men kanske bättre med få människor när man ska bo så tätt inpå varandra? kan bli rätt drygt att laga mat åt 12 personer oxå :D men förra året var vi 12 och det blev skiiitkul! fast den gången bodde vi på hotell o fick maten serverad varedna kväll!!

nu håller jag på och lagar potatismos och ugnstekt falukorv...igen! så gott ju och enkelt! kl 14 är det dags att träffa linda och gå igenom lite skolgrejer!

fortfarande underbart väder! döhärligt!
blir nog en promenad lite senare följt av träning ikväll!

pistkartan:
wihoooo!


för er som ska med:
=)


Världens största skidområde

Canazei är Lions största ort i Italien och ligger mitt i världens största sammanhängande skidområde, Superski Dolomiti. Liftsystemet är nytt!

Om mjölksyran börjar göra sig påmind i låren efter några åk finns ingen anledning till oro. Hela systemet kryllar av välplacerade solstolar där det serveras både mat och dryck i bästa italienska livsnjutaranda.

När liftarna stänger stiger pulsen nere i byn. Afterski med skummande öl och livemusik skruvar upp förväntningarna inför kvällen.
Sen blir det sen middag på italienskt vis. Och suger det i partynerven är det bara att slå följe med guiderna som har full koll på klubbar och barer. Trots sena nätter och svettigt dansande är det upp med tuppen som gäller. Uppe på toppen får du din belöning. Dolomiterna ligger för dina fötter med gnistrande snö och nypistade backar badande i morgonsol. Då vill man inte befinna sig någon annanstans.




2009-09-21 @ 12:55:06 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: friiiddaaaan

fatta vad jag längtaaaar!!! vad roligt vi ska haa!!! <3<3


2009-09-21 @ 16:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen