stockholm.

här kommer lite update från kursen jag var på 23-24 okt- tandvård mot tobak!
kursen ägde rum på Långholmen som är ett gammalt känt fängelse! man fick bo i cellerna som var ordentligt uppfräschade=)
lite bilder från min och lindas mysiga cell:

de serverade väääldigt god mat:


På hotellet fanns en del som de gjort till museum där man kunde läsa och se bilder och saker från den tiden då fängelset var igång. stegen som hänger i taket var ett flyktvapen fångarna använde för att rymma- det var lakan ihopbundna till en stege! de kom undan men på den tiden var sthlm väldigt litet så alla fångar hittades alltid.

en cell fanns kvar i orginalskick:

rastgården för fångarna:

efter kursen var slut kom min kära upp till mig och helgen fortsatte:
vi bodde på rica talk hotell i älvsjö

vi åt texasburgare och drack en maaaassa läsk på lördagskvällen:

vi checkade ut kl 12- sedan gick vi i stan...

besökte bland annat NK:

och träffade andrés gamla granne, Roland som jobbar som läkare i sthlm:

sedan flög vi hem igen =)
en underbar helg!



2009-10-26 @ 22:22:59 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Myyyys! hihi


2009-10-27 @ 13:31:52
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen