jeppes "25års kalas" för kamraterna .

hej och hååååååå =)
wiiiiii idag har jag och A mamma stått på loppis . A pappa har oxå stått med oss (vilket han först inte skulle) och tro mig; han behövdes ! Det har varit kaos idag med ett positivt inslag ! *skratt* nåja låt mig berätta om den komiska dagen ...

kl 8.00 och jag och A föräldrar skulle mötas på drottningstorget men jag var inte där ännu, jag packar in alla grejer i bilen . A mamma ringer ..
"Du Lina, här finns inga platser till oss . Folk har förhandsbokat"

Hela min värld bara rasade samman . Här hade man gått upp tidigt, packat bilen med maaaassor av grejer =svettig på ryggen och ställt sig in på detta + längtat ! jag blev uppriktigt sagt riktigt ledsen men jag sa till A mamma att jag kommer dit ändå (det var fint väder och jag tänkte bara säga godmorgon till dem) .

Dit kom jag och där var K A O S . de som höll i det var irriterade . vi var irriterade eftersom ingen sagt ngt om ngn förhandsbokning. några tjatade om ngn reservlista och att de varit här sedan kl 4 i morse etc etc . ja alla skrek ! iaf står vi en lång stund på torget och bara surar och tycker livet är bra orättvist och då var det som himmeln öppnade sig . en man kommer fram och förklarar att han inte får hit sina saker han ska sälja och erbjuder sin plats till oss (!!!!) eh JA TACCCCK!

Sedan stod vi där från 9-12 . sedan kom regnet men vi hade bara sånt fult krafs kvar .. jag kan säga er att vi hann inte ens upp med sakerna på bordet förrän de var där och slet i kassarna . andrés pappa höll på att parkera bilen- då kom där en man och fråga om han hade klockor att sälja (???) . iaf skulle andrés pappa köra hem men i och med att de drog i mina kassar och frågade "vad kostar denna ? om jag köper denna + den här- vad blir det?" kunde jag inte gå ifrån och flytta min bil till en p- säker zon så andré pappa fick flytta min bil (den stod på ett övergångsställe o p vakterna cirkulerade) medan jag sålde- sedan stannade han hos oss hela tiden vilket var trevligt . han är så himla rolig ! han sålde åt oss som bara den =)

så summan av kardemumman blev 1280:- med bara mina saker =) istället för att man hade slängt det ! lite blev kvar ju , då när regnet kom men det skänker vi till välgörenhet så har man gjort den förtjänsten !

idag har vi fått många skratt för det finns verkligen blandade människor på loppis- både roliga och mindre roliga ! det bästa var när en tant och en herre började bråka med oss för att vi överträdde deras sälj-gräns ! snacka om att bli upprörd för små-saker !

idag har jag bl a sålt:
en resväska , en motions-trampmaskin , kläder (byxor , hoodies , klänningar från asos+ ullared , linnen o massor med kläder från NYC) , väskor , skor , smycken , skidjacka/jackor & prydnadsgrejer . vi fick frågan om vi hade pennor, nyckelringar + använda parfymer till salu så nästa gång ( i slutet av juli ) vet vi vad vi ska ta med hemifrån ;-)

en toppendag och jag är verkligen speedad nu! sånt här tycker jag är kuuuuul ! träffade lite folk ja & a föräldrar kände så vi har haft fullt med sällskap hela dagen + fått muffins o kaffe ! andré lilla hjärtat cyklade ut i regnet bara för att träffa oss men då hade vi åkt hem ! lilla plutten :-( men han tog en pizza och cyklade hem igen så fick han en paus från sitt tenta-pluggande . efter loppisen fikade vi hemma hos andrés färldrar med nybakat bröd, tranbärsdricka & kaffe !


tjejen i bakgrunden prövar en av kerstins kjolar . 35:- och den var hennes !

förresten orkade du läsa ända hit ? grattis- då kommer bilderna .....

lördag förmiddag/eftermiddag passade jag den bästa som finns- elva =) och fick även ta del av nyheten (tack vare elva) att jag ska bli FASTER ÄNNU EN GÅNG ! skål för det ! jag är jätte glad och längtar mkt till den nya bebisen ! vi hade så roligt och allting gick så bra . det är så enkelt att passa henne ! hon blev superglad för alla grejer hon fick från Ge-Kås !
vi gjorde detta:
* ritade
* såg nalle puh film då det regnade som värst
* handlade leksak till elva på willys
* lekte på folket parks lekplats
* kollade djur i folkets park . bla getter, får , hästar, kaniner och höns !
* sov i 2 h
* fikade/lunchade 2 ggr
* pottränade 1 gång .

gah sötnosen =)

inte nog med att denna dagen varit perfekt
s(om ni säkert förstår eftersom jag skriver som en toka)- gårdagen var helt sjuk . vissa människor är helt otroliga och igår träffade jag dem . vi var hemma hos jeppe och malin med lotten/tobbe och sandrixen/danne . jag var det femte hjulet *wihooo* . på vägen hem i bilen funderade jag hur otroligt glad jag är för mina vänner . man kan verkligen vara sig själv med alla utav dem o bara sådana sjuuuuka skämt gled genom kvällen igår . skrattanfall efter skrattanfall gör så man glömmer allt och bara mår så bra ! tack alla ni som bidrog till kvällens MYS och tack snälla jeppe och malin för den otroligt goda maten och gästfriheten ! ni är 2 jordnära & väldigt generösa människor som passar bra in bland alla mina andra fantastiska vänner! jag är glad att sandrixen lärt känna er så även jag får ta del av ert sällskap =) can´t wait until midsommar ! vi kommer bli ett glatt gäng !

middag bjöds & kubb spelades ..
såklart vann tjejerna =) wihooo ! killar, ni kan få revansch på midsommar om ni vill !



 kvällen fortsatte med mer spel...
malin o lotten vann en gång och sandrixen och jag vann en gång ... summan blir alltså att killarna som .to.m var 3 vann ingen gång .


på tal om rubriken så var det inte självvalt av jeppe. gästerna kom på själva på kvällens tema =)
(ifall ngn av jeppes kompisar läser min blogg och känner sig besviken att han/hon ej blev bjuden ...)



klockren =)





2009-05-24 @ 16:10:46 Länk ett liv var det ja Kommentarer (3) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Jaa jag kunde inte låta bli att köpa den hihi. Nu har jag lagt upp bilden igen, så hoppas att den fungerar nu!! Vad kul med massa filmer!! :D:D Puss


2009-05-24 @ 21:14:58
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: malin

Vilket långt och roligt inlägg, kul med många bilder och filmer.=)

Gud va fint du har skrivit om oss gumman, vi blev rörda och jätte glad för de fina orden. Och vi känner precis likadant för dig, vi är jätte glada att vi har haft chansen att lära känna dig. Du är alltid glad och positiv en sådan människa man vill ha omkring sig.

Ja, på midsommar kan killarna ta revansch om dom vågar förstås, hihi. Vi kommer ha så kul då, längtar super mycket nu!!=)

Puss puss


2009-05-24 @ 22:09:20
URL: http://witte.blogg.se/

Postat av: Beckman

Hej hej hoppas du bra dag :)

kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)


2009-05-24 @ 23:30:31
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen