& bara bekymmer .

jag tror jag dör alltså , i alla fall en liten del inom mig . hantverkare efter hantverkare har avlöst varandra idag. de har kallat sig vvs , fuktfirma & byggnadsingenjörer . fuktkillen gav mig den hårdaste smällen i huvudet genom att berätta att jag har fukt i alla 4 väggar i köket (inklusive bakom mina köksluckor- allt som är i de skåpen skall tömmas snarast) . denna läckan har pågått en tid pga av den idiot-firma som fixat våra lägenheter . det är fuskbygge rakt igenom så de har fotograferat ventilen som var helt fel byggd till framtida stämmningar som vi i huset tillsammans skall fixa+ min mamma (hihi) .

men jag var nära att börja gråta innan . jag har haft så mkt i skolan att jag inte hunnit med ngt annat och så tänkte jag o mia åka till kreta för att fira att skolan är slut nästa vecka och vad kommer då ? jo en fuktskada som kommer ta 3-4v att torka vilket innebär att det projektet kommer startas när jag är iväg :-( de ska borra hål i mina väggar o i golvet för att komma åt . jag som ville ta det lugnt och få en härlig vecka . ärligt talat dör en del inombords !

meeeeeeeeeeen fina människor som finns i min närhet som alltid ser till att jag blir glad; god middag hos A föräldrar ikväll & posivit är att jag är i ett varmt land första veckan då fläkten skall vara igång . det tänkte jag inte på . A kommer vara hos Lisa när jag är borta så hon inte sticker ut när hantverkarna är här+ ger henne mat såklart .

detta ska nog bli bra tillslut, jag tycker bara det är fruktansvärt stressande och i opassande tider ... men kreta ska bli underbart & jag hoppas kunna släppa detta projketet helt ... jag hatar MARGARETA  (ansvarig över bygget) som jag ska stämma på miljonbelopp i sommar ! detta är inte första gången ngt sådant här händer hos oss..för 1 år sedan fick hon efter mkt om och men renovera OM mitt nyrenoverade badrum pga fuskbygge ! margareta är en polsk kvinna som är fruktansvärt manipulativ och gömmer sig så fort vi försöker nå henne . jag hatar henne ! hon säger att sådant här händer då man flyttar in i ett gammalt hus- det rör på sig och saker spricker ! NEEEEEEEEEJ DIN INKOMPETENTA TANT!

förlåt....


2009-05-29 @ 15:44:56 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Lina B

Åh gumman,jag tycker VERKLIGEN synd om dej...Skit när man äntligen kan börja slappna av efter all stress som varit med skolan. Tur att du ska till Kreta så du kan koppla av, det kommer säkert ordna sig med lägenheten men jag hade nog oxå dött lite.... :(


2009-05-29 @ 18:28:22

Postat av: anna

Stackare :(

Du får försöka koppla av på Kreta så mycket du kan!



Vi kommer vara där samtidigt, Sandra sa det :)


2009-05-30 @ 20:04:07
URL: http://spira.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen