brittiskt korthår .

jag har länge velat skaffa en alldeles egen katt, en raskatt och nu sedan fia (1 år sedan nu ..) försvann, skaffa en kattkompis till lisa . i hela mitt liv har vi haft bondkatter, hittekatter som 5-kronors katter o alla har varit hela underbara små varelser- tillgivna och vänliga .

för ngn månad sedan kände jag allergi av lisa- blev givetvis väldigt ledsen eftersom katter är för mig ett naturligt inslag i mitt liv- vill alltid ha katt omkring mig . allergin har lagt sig igen och jag har ingen aning om den fortfarande finns inom mig eller om det beror på min "mögel-lägenhet" som jag nyser och får kli i hals och ögon ibland . jag ska iaf ta ett pricktest så jag får svar på detta . jag kommer vara otroligt nervös då jag får svaret . att få det svaret kan jämföras med att få höra att man är gravid eller inte kan få barn . jo det är faktiskt sant ! :) iaf är jag till 70% säker på att jag helt plötsligt blivit allergisk mot lilla lisa men men får ta ett test !

iaf så har jag i ca 3 års tid då jag funderade på att skaffa egen mise kollat extra mycket på rasen brittiskt korthår . jag är helt säker på att lisa har det i sig- med hennes korta ben, kropp och trubbiga ansikte och jag är djupt förälskad i rasen . jag har hittat en uppfödare och varit i kontakt med henne några gånger men alltid dragit mig ur och tur var nog det eftersom jag inte kände av allergin då . nu ska jag ta tjuren vid hornen och testa mig- är jag INTE allergisk kommer det bli en sådan här, de har nämligen en liten hona till salu .


bilder lånade från magics.se .


2009-07-06 @ 22:01:10 Länk ett liv var det ja Kommentarer (2) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Naw vilka sötnosar! Hoppas att du INTE är allergisk..


2009-07-06 @ 22:27:07
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: anna

Hoppas du inte är allergisk!

Jag blev plötsligt allergisk mot min katt efter 5 år, superjobbigt.

Gjorde allergitest och fick svar att jag t o m var kraftigt allergisk.

Sen flytta jag hemifrån och katten fick stanna hos mina föräldrar och nu är det ÄNNU värre, vilket är vanligt då man inte är nära katten längre. Så nu kan jag knappt gosa med min skrutt längre :(

Så om du inte vill förvärra din allergi tycker jag du ska ha kise kvar :)


2009-07-07 @ 09:06:43
URL: http://spira.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen