magkatarr ?

god morgon :-)
igår hade jag en jobbig kväll . på sistone, vissa kvällar har jag fått en otrolig molande och brännande känsla i magen efter måltid. jag och A har googlat mycket om det och det tyder på -magkatarr-. ngt man kan få om man stressar mycket (vilket jag inte gjort trodde jag) . igår lagade jag en väldigt stark (inte meningen) korvstroganoff- både jag och A åt den och vid magkatarr ska man undvika starkt mat. givetvis fick jag utslag- så in i bomben! låg i min säng och bara kved. A bestämde sig för att ringa sjukvårdsupplysningen och de sa att det säkert var magkatarr eftersom alla symtom stämde på mig och de ville jag skulle till akuten med en gång. ALDRIG I LIVET! akut-vården i sverige- eller iaf malmö/lund är hemsk. är man inte döende (som jag inte var) kommer man inte in förrän det är morgon igen så jag stannade hemma och som alla andra gånger gick det över men nu måste jag verkligen ta tag i detta och köpa medicin- jag tänker inte gå till sjukan för vet ni hur undersökningen går till? gastroskopi!!!!!! (kikare genom halsen). jag som klöks av min egna tandborste! nej tack! har läst på hela natten + snackat m söta linda som så många andra har magkatarr! ska gå på en 2veckors kur och sedan äta saktare o mindre kaffe+ stark mat så hoppas jag det ska försvinna. så himla obehagligt när det kommer och trist att få detta- jag har redan probs med min mage i o med intolleranten till laktos.

jaja nu ska jag inte jämra mig längre =0) idag är det hemtenta-dags! ska sticka till odont-bibblan och låna en bok + sitta där en stund! tar med mig datorn så skriver mer där ...

ikväll ska witte + mamma ha sitt första gympa-pass i lund. det börjar kl 18.00 i eoshallen! någon av mina läsare som är sugen så hör av er =0) (gratis första gången...)

hej så länge ...


dumma mag-ont


2009-01-15 @ 10:48:48 Länk ett liv var det ja Kommentarer (3) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandrix

Usch inte roligt! :( Min mamma, och några på min mammas sida av släkten har magkatarr, verkar INTE roligt! :( Jag har bara haft någon liten känning någon gång, och det räckte gott och väl hehe. Hoppas du blir bättre av den där medicinen gumman! PUSS


2009-01-15 @ 11:15:15
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Sandrix

Hihi tack! :) Lycka till med hemtentan!! Puss


2009-01-15 @ 11:30:18
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Postat av: Gollan

Stackars min älsko-gollo!!

Min laktosintolerans har jag ju fått av magkatarr, så jag vet hur druktansvärt ont det gör ;-(!

Men akuten är inte lönt, var ju där i 14 timmar och det var inget fel på mig...men på citykliniken i lund (rekomenderas varmt) fick jag dock göra gastroskopi, men då konstaterade dem magkatarr!

Fick order om kokt mat, inget kaffe, ingen stark eller fet mat och ingen mjölk som sagt!

Fick äta medicin i 8 månader dessutom...hoppas du slipper det :-(! Hoppas du blir bättre!

Puss puss


2009-01-15 @ 18:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen