disputation .

hemma hos a och ska snart käka o jag borde göra en läxa men vad gör jag ? ingen läxa iaf . NUUUU luktar här mat! a och jag har bara ätit frukost idag! jag bara ligger här trött som en padda men det är rätt skönt att få slappa ibland .

festen igår för andrés nästkusin var jätte trevligt . tänk om jag kunde ha en dispuationsfest en vacker dag . haha årets skämt! jääätte god mat o fina tal o även lite dans med familjen hilvardén! :-)

för er som inte vet vad en disputation är kommer det här en kort förklaring ;
Disputation (disputationsakt) är den akademiska akt där en doktorand (andrés nästkusin i detta fall) inför publik försvarar sin doktorsavhandling. Om doktoranden godkänts på sina läskurser inom utbildningen, på ett vetenskapligt nöjaktigt sätt författat och adekvat försvarat sin avhandling, avlägger denne därmed doktorsexamen.

andrés nästkusin är en väldigt duktig o jordnära läkare- jag gillar honom skarpt och att han klarade att sitta 3h och bli grillad på sin avhandling igår som han skrivit är enastående. så duktiga människor är svåra att förstå- man kan bara imponeras!

så sliten efter denna helg .
do u like my socks ?
en av mina fina julklappar som jag fick av a´s föräldrar .


2009-01-25 @ 17:55:36 Länk ett liv var det ja Kommentarer (0) T ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen