snöblandat regn


gollan lagar lasange- jag saknar att inte kunna springa upp dit o äta o mysa :-(

snöblandat regn . . . vad är det för ord ? det borde inte existera . antingen ska det regna eller snöa- inget mellanting . usch hatar detta väder . gått i skolan från mörkt ute till mörkt ute . kul dag :-/ det är en mörk period vi har framför oss , tur det är snart är jul med allt mysigt det innebär .

gick sodär i skolan idag eller jo allt gick super tills inga 87 kom, samma visa som förra veckan- de gamla är så svåra att behandla . min lärare vill att vi ska göra allting jätte rent o snyggt stackars halta tanta ska behöva komma 2 gånger TILL och hon har jäte svårt att ta sig till oss . är det då rätt att en tant ska behöva komma 3 gånger till oss bara för att vi ska göra det perfekt? alltså hon är 87 år gammal o har massor med egna tänder kvar- det ser bra ut men hon har lite fickor o en protes i överkäken . en tand är mobil- visserligen den tanden som protesen sitter fast i men jag kan tycka att man kan fixa den viktiga protes-tanden sen gå igenom de andra fickorna så gott man kan . men neeeej vi ska sitta o kämpa i en ficka i en timme(!!) Pat har kanske inte så många år kvar o kanske klarar tänderna att må bra de sista åren- hon har ju inte ont idag.

vi diskuterar sådana här fall väldigt mkt- det är en etisk fråga och det finns inget rätt eller fel- som synd är tycker jag o min lärare olika o vem vinner i längden? så ligger det till , stackars tanten blev irriterad men jag fick lugnt o fint föklara att hon får komma tillbaka om vi ska åstadkomma ett bra resultat . som linda sa " sen när vi jobbar gör vi precis som vi själva vill!" =)

fick skjuts av lindas patient hem till malmö (kan tillägga att det var hennes sambo, mange *hihi*) det var rätt skönt ändå- slapp få massa busigt regn på mig .

nu har jag lagat min favvo mat nr 1 - falukorv med makaroner! o tänt ljusen som gör det så mysigt- ska nog tvätta ikväll , får se- det är ju UPPESITTARKVÄLL! :-) borde städa med . . . men det hinner jag imorgon mellan frisör o skolarbete !

hörs kanske sen..trevlig kväll!


once blond- always blond !
visst är det kul att man kan förändra sig så enkelt?
nästa vecka är jag kanske blond igen :-)
Näääää :-)




2008-10-30 @ 19:26:35 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandra

Hihi näää inte blond igen nästa vecka!! :P

Med ditt pro-namn menar du förnamn eller? För japp, det står på Lina fortfarande! Puss


2008-10-30 @ 20:07:11
URL: http://sandypaprika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen