i am a city girl for sure!



bollen svävaaaaar . spooky ! björnen som gömmer sig bakom .


inget wake-up light
köp ÄNNU men det kommer- orkade inte idag efter "the cykel-turen". jag var verkligen heeelt utpumpad- jag kände bara för att ge upp men när jag insåg att jag var i hjärup o att det skulle ta mer kraft än att cykla hem att asa upp cykeln på en buss som jag först skulle hitta sen vänta på så jag fick helt plötsligt ny ork (med ny ork menas i detta fall ett besök på erikshjälpen i åkarp!

så hem kom jag- ingen aning hur lång tid det tog- eftersom erikshjälpen fick många av mina minuter! erikshjälpen däremot är riktigt bra- jag såg affären som ljuset i tunneln, mannen med stort M eller korven i stroganoffen- som en riktig goding! en tant kilade in där o jag dömde henne direkt- tantaffär! och denna gången hade jag rätt *skratt* . ja det var rätt tantigt- gamla använda glas/tallrikar..säkert dyra från början glas o dyra tallrikar men mönsterna är inte riktigt min stil...gröna anna eller vad det orginalet heter känns så pasé för mig :-) massa pensionärer som slog sig fram för att få tag på nya grejer- eller ja nya o nya..nya för dem! fabrikshyllan som jag hittade hade saker som inte blivit sålt o så- lite mer moderna grejer o däääär hittade jag glasunderläggen med silverrutor! :-) 35 spänn för 6st + en snygg glas behållare till dem!

nej nog om erikshjälpen..blev cykelhämtning i bjärred..pumpade cykeln o bad om ursäkt til cykeln att jag inte hämtat "han" på 1,5 år! sen cyklade jag o cyklade..ända till mårtenstorget där jag mötte my soul gollan o hennes ola . vi åt på subway sen gick vi en promenad o bara njöt i solen ! sedan cyklade jag mot MALMÖ THE METROLPOL! mot klostergården --> hjärup --> åkarp --> burlöv --> arlöv --> MALMÖ!

direkt när jag kom hem tänkte jag att oj vad jag brännt kalorier idag- så jag åt choklad!

nu ser jag lyxfällan o rapar fiskolja ! (precis sett du är vad du äter o blivit inspirerad till att börja med mitt hälsokost skafferi igen så nu är jag igång!)

godkväll!


min första fylla...typ! tyckte den passa in ?????


2008-10-09 @ 21:44:09 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Buffie

Hon som står brevid dig på "fyllekortet". Är det inte hon som vi åkte tåg med ibland som läste till syrra?? Jag har ju ett fiskminne när det gäller namn.....men känner igen henne! =)



Hoppas ni får en trevlig helg. Ladda upp för en måndag med patienter...ler



Puss på fontanellen


2008-10-10 @ 09:19:19
URL: http://buffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen