askultation

Hej =)


idag har jag varit i malmö hela dagen , på folktandvården heleholm . 7 minuter hemifrån ! det var underbart och jag klev ett steg närmre tanken att denna utbildningen verkligen passar mig . det såg så skoj ut och jag längtar så tills vi ska ut i praktik . idag satt jag bara bredvid och kollade på min handledare . tjejen jag var hos heter Iman , en image59jätte härlig tjej som skämtade om allt , invandrare , sosse-folk , graviditeter . ja vi snackade om allt och dagen bara flög förbi . hon visade mig allt och uppmanade mig att ställa frågor/klänga över henne (för att se in i patientens mun) en gång kom det in en schizofreni-patient . då gick hon först in i rummet där jag satt efter hon hämtat honom och så visade hon sin hand mot mig sen virrade hon på huvudet , då skulle jag ej hälsa på honom för hon tycker han är äcklig , haha ! på skolan är liksom alla så , ja men alla är lika mkt värda och behandla dem lika , man får ej bli äcklad etc . visst man ska behandla dem lika och alla är lika mkt värda men man måste få snacka lite "skit" . det är ju skoj! hon var så himla duktig och snabb och ung (25år) så jag bara såg mig själv i henne , eget rum o egna patienter . idag känns det som en evighet tills dess men en dag så kanske kanske . . .

lunchen tillbringades med andré och hans kollega fredrik på mc donalds . MYS =) på hemvägen plockade jag lite kvistar från en syrénbuske som jag satte i lite vatten här hemma , luktade jätte gott när jag kom hem från träningen ikväll .

imorgon ska jag ha egna patienter , då får vi se om jag lärt mig något från idag ! :)

Må väl! 


2008-05-19 @ 22:15:13 Länk ett liv var det ja Kommentarer (1) T ()



Kommentarer

Postat av: Sandra

Lycka till idag! :)


2008-05-20 @ 08:30:40
URL: http://sandypaprika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS 2.0

Sök i bloggen